Pluggtips

Jag har skapat en ny kategori som heter Skola eftersom jag börjar plugga till hösten och jag tänkte dela med mig några av mina pluggtips som kommer här. Så jag hoppas ni gillar dem :)
 
1. Ta bort datorn och mobilen
Det är ett bra sätt för att kunna fokusera på pluggandet och inte gå in på Instagram eller andra sidor.
 
2. Sätt timer
Sätt timer på mobilen på 30min eller 1h och plugga non-stop utan att göra något annat.
 
3. Ta pauser
Efter att du har pluggat i t.ex. 1h så tar du en paus på t.ex. 10-15 minuter och kollar mobilen, datorn, äter något - ja vad som helst.
 
4. Musik
Om du nu kan plugga med musik så tycker jag att du ska göra det. Sätt en spellista på reapet så att du inte behöver resa dig och starta ny musik hela tiden.
 
5. Frisk luft
Öppna ett fönster eller sätt på en fläkt så att du får luft. Frisk luft gör att du inte känner dig så instängd.
 
6. Mysiga kläder
Sätt på dig dina mysigaste kläder så att du känner dig avslappnad.
 
7. Plugga på bussen/tåget
Om du har en lång buss/tåg-tur till skolan och inte blir illamående försök då att plugga. Sätt i hörlurarna och läs igenom dina anteckningar eller kapitlet i boken.
 
8. Bra ställe
Sitt på ett bra ställe där du inte blir störd. Jag skulle helst undvika sängen eftersom man lätt kan bli trött och lägga ner huvudet och sova lite.
 
9. Pluggkompis
Om du inte gillar att plugga själv, skaffa då en pluggkompis och sätt er i biblioteket eller på ett café.
 
Detta var mina pluggtips och jag hoppas dem kommer till användning när ni pluggar. Jag kommer defintivt göra mitt bästa för att följa dem när jag börjar plugga i höst (vilket jag ser fram emot jättemycket!!!)
 
xxx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: